2010. szeptember 11., szombat

Észt macskabagoly 2010 FÉSZEKTÖRTÉNET

2010 nem volt olyan sikeres költési év, mint az előző, "négyfiókás" szezon, ebben a táplálékban szegény esztendőben csak egyetlen kirepülő fiókát sikerült felnevelnie a macskabagolypárnak, a másik három fióka kicsi korában elhalt, sok szomorúságot okozva a webkameranézőknek...

A kamera ebben az évben már színes volt.

A közvetítés idén is februárban kezdődött. Látunk havas odút, és látunk látogatókat is néha.




Nagyon várta már mindenki, hogy mikor jelenik meg Klaara vagy Klaus az odúban. Márciusban már többször lehetett látni őket.




Április 6-án lett meg az első tojás és 14-én tojta meg a negyediket.





Elkövetkezett az örömteli várakozás ideje, egy hónap és kelnek a fiókák!

Május 7-én bújt ki az első fióka, 8-án a második, 10-én a harmadik, 12-én a negyedik .



pár naposan:





Szembeszökő volt az a különbség, hogy míg a tavalyi költésnél az odú telis tele volt zsákmányokkal, most igen kevés volt az odúban. Klaaranak és Klausnak magukat is fent kellett tartani és a fiókákat is el kellett látni, de nagyon kevés zsákmányt tudtak hozni.

Május 23-án elpusztult az első fióka.


Hárman maradtak. Kritikus volt az élelmezési helyzet, a tojó bagoly is órákra távol maradt, nehezen tudtak elég élelmet szerezni. Az élelemhiány miatt sokkal fogékonyabbak voltak kórokozókra és parazitákra is. 

A képen jól látszik a fejlődésbeli különbség is, a fórumozók nagyon aggódtak a legkisebbért is már.

Május 28-án a második kisbagoly is elpusztult.



Ketten maradtak.

Abban reménykedtünk, hogy ők ketten már megmaradnak. Minden kis zsákmánynak amit az odú alján láttunk örültünk, mert akkor tudhattuk, hogy ettek....

Május 31-én a harmadik fióka is elpusztult.
Egy fióka maradt. Ő nevet is kapott: Biggie.

Már akkora volt, hogy hamarosan ki is kell majd repülnie.

Röpgyakorlat (LonelyPiligrim):



Június 4-ei kép

Klaara és Klaus egyre gyakrabban próbálta kicsalogatni, de ő makacsul maradt az odú  biztonságában.


Június 8-án készült kép.

Június 10-én hagyta el az odút. Biggie kirepült!

Utolsó két képem róla 9-én készült.



Ez a szomorú történet, volt akit alkotásra is késztetett. Az észt fórumon találtam Biggiről egy kis szobrot. Az alkotója nagyon eltalálta. Benne van a fészek összes szomorúsága és a remény aki maga Biggie.....


Forrás:
Webmadarász fórum
http://www.looduskalender.ee
http://www.youtube.com/watch?v=pzHFHMgAA7Y
http://nagi.ee/photos/tarcmarx/15296937/in-set/269417/
http://www.eoy.ee/kodukakk
további képek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése