2010. augusztus 22., vasárnap

Uhu - Németország 2010 FÉSZEKTÖRTÉNET


Számomra ez volt az "év bagoly kamerája". A gyönyörű uhu tojó Lotte fészkének története.
A kamera, folyamatosan működik 2008 februárjától. Akkor Lotte 3 fiókát nevelt fel itt. 2009-ben a fészkelőhely üres maradt, csak a kamera blogjából értesülhettünk különös látogatókról, és hogy bagoly is járt néha ott.

2010 márciusában, szerencsénkre megjött Lotte és újra ezt a fészkelőhelyet választotta. Szépséges madár, alig bírtam betelni a szépségével. Mikor először láttam napfényben, egész nap őt csodáltam, a tollazatát, szemét, lábát, csomó képet mentettem róla.


Photobucket Photobucket Photobucket

Photobucket Photobucket Photobucket

Photobucket Photobucket Photobucket


Elkezdtek a találgatások, van-e tojás alatta, ha van akkor hány darab. Még a kamera nézőit is kérték, hogy ha tojást látnak mentsék és küldjék el számukra. Így 2 tojást biztosra tudtak.
 
Photobucket

A költésben (34 napig kotlik) a tojó egyedül vesz részt, a fiókák felnevelésében azonban a hím is szerepet vállal.
A hím a kotlás alatt folyamatosan ellátta élelemmel Lottét. 
Ezen a képsorozaton épp egy rágcsálót nyel be másodpercek alatt, amit a párja hozott.



Teltek a napok és eljött a várva várt nap is, kikelt az első fióka április 15-én.


Annyira pihések voltak és mindég rajtuk ült, úgyhogy nem lehetett tudni hányan vannak. 22-én kiderült, hogy hárman.


Uhu - Németország


16 naposak, amikor nyuszit kapnak ebédre:



24 naposan volt egy kis pánik, mert úgy gondolták, hogy Lotte túl sokat van távol. Arra gyanakodtak, hogy kevés az élelem vagy a hím nem tudja őket ellátni. Hála Istenek semmi baj nem volt, mint később kiderült.

Uhu - Németország

Uhu - Németország


Május 15-én 10 órakor gyűrűzték meg őket, kb. 30 naposak voltak. Sajnos nagyon akadozva jöttek a képek.
Pontosak voltak, 10 óra 1 perckor már látni lehetett, hogy valaki jön fel a hegyen. Megérkezésekor már az anyabagoly nem volt a helyszínen. Gyorsan befogta a kisbaglyokat, szerintem a legnagyobbikhoz még a hálót is használnia kellett. Ezután egyesével meggyűrűzte őket és felírta az adatokat.


32 naposan összebújva este


Uhu - Németország


35 naposak, bátran mászkálnak már a fészek környékén.








39 naposan a sziklapatkán bátran mászkálnak




41 naposan sünit esznek


54 naposan tüneményesek

Uhu - Németország

Uhu - Németország


57 naposan megmutatta a szárnyát

Uhu - Németország


62 naposan: Ez az utolsó mentett képem róluk, elhagyták a fészket. Ezután a kamera a patkát mutatta, ahol néha lehetett látni őket.


Uhu - Németország

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése